BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TVxx

Ga terug   IF Forum - Bollywood, India, Indiase Cultuur & Suriname > Sport, Liefde & Vrije tijd > Discussie > Religieus

Antwoord

Discussietools Weergave

Oud 1 december 2004, 10:01   #11
Varsham
IF-Crazy

Leeftijd: 32
Stuur een bericht via MSN naar Varsham
Standaard Re: Hindoe basis onderwijs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shahnaaz
Weet je misschien ook of ze dicht bij het Haagse Hogeschool zitten????
Ze zijn 3 tramhaltes (lijn 11 of 12) verwijderd van elkaar, met de bus (26) is het iets langer, omdat die veel omrijdt. Beide hindoe scholen zijn niet echt ver van elkaar verwijderd en voor de Shri Vishnu School is de tram alleen de dichtstbijzijnde OV verbinding.

Ook deze scholen hebben een goede naam wat CITO scores betreft. Dit komt waarschijnlijk voort uit het goede lessysteem die er wordt gehanteerd en de juiste aandacht voor leerlingen.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Varsham is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 1 december 2004, 11:54   #12
Radjan
IF-Beginner

Citaat:

nog steeds mijn vraag ???zit er ook een in de buurt van de hogeschool???
Kijk eens op :

http://www.vahon.nl/

en

http://www.shrivishnu.nl/

Een beetje googlen kan geen kwaad*
Radjan is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 1 december 2004, 12:13   #13
Shahnaaz
IF-Lid

Leeftijd: 31

thx!! ;D
Shahnaaz is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 1 december 2004, 20:16   #14
imported_Mala
IF-Beginner

Leeftijd: 29

Ik ken best een aantal kinderen van de Algemene Hindoe Basisschool, op het veluweplein in Den Haag (Ook niet ver van HS trouwens). Ik ben er weleens gaan kijken en uiteraard zitten er vooral hindoestanen op de school, maar er waren ook wel wat anderen. Ik hoor idd vaker dat de kwaliteit gemiddeld zelfs beter is, wat ik erg opmerkelijk vind. Ik dacht juist dat de lessen misschien ten koste zouden gaan van het cultuur- en godsdienstonderwijs, maar dat is helemaal niet zo. Ik heb begrepen dat er bijv in het weekend ook bijles wordt gegeven voor de zwakkere leerlingen.
imported_Mala is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 10 december 2004, 20:07   #15
Chandra
IF-Addicted

Een aantal nichtjes en neefjes zitten op een hindoe-school. Ik zou mijn kinderen nooit op zo'n school zetten, omdat ze moeten leven met andere culturen. De samenleving zit niet zo in elkaar. Religie bijbrengen is voornamelijk een taak voor de ouders.
I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
will be the tale of our romance
pyaar hamko hone lagaa
Chandra is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 10 december 2004, 21:00   #16
sarojni
IF-Crazy

Leeftijd: 27

Citaat:
Ik las op de site van de hindoe raad dat er ook hindoe basisscholen zijn....ik ben hier best nieuwsgierig naar. Zou graag willen weten of misschien een van jullie op een hindoe school heeft gezeten en wat de ervaringen van jullie zijn geweest. Of kennen jullie kinderen die erop zitten.

Moet je ook heel gelovig zijn om op zo'n school aangenomen te worden??
ik heb 8 jr op de shrie vishnu hindu basis school gezeten........het was heel leuk. Omdat daar goed rekening gehouden werd met dharm enzo.......bv holi en divali hadden we een ander programma enzo.

wat ik wel merkte is dat ik hierdoor onwijs veel moeite had toen ik naar de eerste ging. want tot dan had ik eigelijk niet of nauwelijks met ned. kinderen gesproken. Maar nu kun je wel een beetje vergelijk en wat het verschil is van omgang bij hindustaanse kinderen en ned. kinderen

en neey bij ons op de basisschool namen ze iedereen aan. Ik kan me herrinneren dater een keer een turkse fam op zat. volgens mij is het wel handiger als je hindu bent en er ook naar leeft..........anders kan je het vervelend gaan vinden.........want de school is natuurlijk gericht op hindustaanse kinderen........met bidden,hindilessen,dharmalessen,etc

Oud 13 december 2004, 08:36   #17
Shahnaaz
IF-Lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sarojni

ik heb 8 jr op de shrie vishnu hindu basis school gezeten........het was heel leuk. Omdat daar goed rekening gehouden werd met dharm enzo.......bv holi en divali hadden we een ander programma enzo.

wat ik wel merkte is dat ik hierdoor onwijs veel moeite had toen ik naar de eerste ging. want tot dan had ik eigelijk niet of nauwelijks met ned. kinderen gesproken. Maar nu kun je wel een beetje vergelijk en wat het verschil is van omgang bij hindustaanse kinderen en ned. kinderen

en neey bij ons op de basisschool namen ze iedereen aan. Ik kan me herrinneren dater een keer een turkse fam op zat. volgens mij is het wel handiger als je hindu bent en er ook naar leeft..........anders kan je het vervelend gaan vinden.........want de school is natuurlijk gericht op hindustaanse kinderen........met bidden,hindilessen,dharmalessen,etc
Hoezo ging het moeilijk dan in de eerste, had je buitenschools ook geen nederlandse vrienden? Hoe ervaar je het nou? Heb je nu wel Nederlandse vrienden??

Oud 13 december 2004, 10:24   #18
appeltje
IF-Crazy

Leeftijd: 30
Stuur een bericht via MSN naar appeltje

Ik denk dat de meerderheid hindoe is, en je daarom misschien weinig in aanraking komt met andere culturen, etc..

Ik weet trouwens niet of er net zoveel aandacht besteed wordt aan biologie, geschiedenis, etc etc, want ik neem aan dat die kinderen even lang op school zitten als kinderen op een openbare basisschool. Als er zoveel gedaan wordt aan dharm, wanneer gaan die kinderen leren wie Hitler was bv? Ik kraak ze niet af hoor, ff voorop gesteld.. Ik zou alleen mijn kinderen niet erop zetten.

Maar bovendien hangt het ook ervan af waar je woont.. Als je tussen Nederlanders, Turken, en wat nog meer woont, lijkt het me niet zo'n probleem om op zo'n school te zitten. Kinderen spelen veel buiten en daar leer je ook genoeg!

appeltje is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 13 december 2004, 10:38   #19
Shahnaaz
IF-Lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appeltje

Ik denk dat de meerderheid hindoe is, en je daarom misschien weinig in aanraking komt met andere culturen, etc..

Ik weet trouwens niet of er net zoveel aandacht besteed wordt aan biologie, geschiedenis, etc etc, want ik neem aan dat die kinderen even lang op school zitten als kinderen op een openbare basisschool. Als er zoveel gedaan wordt aan dharm, wanneer gaan die kinderen leren wie Hitler was bv? Ik kraak ze niet af hoor, ff voorop gesteld.. Ik zou alleen mijn kinderen niet erop zetten.

Maar bovendien hangt het ook ervan af waar je woont.. Als je tussen Nederlanders, Turken, en wat nog meer woont, lijkt het me niet zo'n probleem om op zo'n school te zitten. Kinderen spelen veel buiten en daar leer je ook genoeg!
Ik zat in Den-Haag op een openbare basisschool, en ik kreeg pas les over Hitler in de eerste, dus niet op de basisschool

Oud 13 december 2004, 10:42   #20
imported_Amresh
IF-Addicted

Ik zou mijn (eventuele) kinderen niet naar een hinduschool sturen. Ze gaan dan alleen maar om met hindustanen en kunnen zo geisoleerd raken. Ik onderwijs ze zelf wel over het hinduisme thuis, je kan toch ook regelmatig met ze naar de mandir gaan of naar culturele activiteiten. Hindiles op zondag.
imported_Amresh is offline ----------------   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten