BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV

Ga terug   IF Forum - Bollywood, India, Indiase Cultuur & Suriname > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave

Oud 5 maart 2010, 12:39   #1 (permalink)
IF-Lid

Sanjana.88's schermafbeelding

Credits: 585.225
Standaard Ongewenste aanraking...

Geachte lezers,

Tegenwoordig merk dat mensen hun style van kleding ontzettend hebben aangepast. Soms weet je niet eens of het werkelijk de gehele kleding si die ze aanhebben of dat er nog een ontzettende gebrek eraan is. Mensen gaan graag met de mode mee en veranderen hun kleding gedrag ook.

Jongens/ mannen zien vrouwen dan in hun opvallende kleding en raken zo in de verleiding een vrouw aan te raken. Bepaalde mannen houden zich in andere weer niet.

Mijn vraag aan jullie is als een vrouw ongewenst aangeraakt wordt omdat zij "korte" opvallende kleding draagt haar eigen schuld dat ze betast is of ben je van mening een man hoort gewoon zijn handen thuis te houden.

Graag zou ik jullie mening hierop willen weten.

Liefs,

Sanjana...
Sanjana.88 is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 15 maart 2010, 09:42   #2 (permalink)
Lisa69
Guest

Credits: 0 [Check]
Standaard

Ik denk dat iedereen moet kunnen dragen wat hij zelf wilt en waar hij zich fijn in voelt.

Als ik een rok aan doe, dan doe ik dit omdat ik me er zelf fijn bij voel. En als mannen dan kijken, so be it. Ik vraag er echter niet om aangeraakt te worden. In tegendeel, ik hou er absoluut niet van als iemand mijn personal zone nadert. Ik ben erg gesteld op mijn meter afstand. Dit is zelfs zo als ik aan het flirten ben. Als ik niet vanzelf dichterbij kom, moeten ze ook uit de buurt blijven.

Waarom moeten het altijd de vrouwen zijn die zich aanpassen? Mannen moeten leren zich te beheersen en hun handen thuis te houden. Ik loop toch ook niet op elke man af om hem aan te raken als hij met ontbloot bovenlijf op het strand ligt?

Laatst gewijzigd door Lisa69 : 16 maart 2010 om 14:49.
----------------   Met citaat antwoorden

Oud 18 maart 2010, 21:30   #3 (permalink)
IF-Lid

Standaard

Hi Lisa,

Bedankt voor het reageren.

Zelf ben ik kwa mening totaal met je eens dat mannen zich horen te beheersen. Helaas is niet iedereen die zo denkt, vandaar mijn stelling. Er zijn talloze mensen die het meisje de schuld geeft als ze dan ongewenst aangeraakt wordt.

Ik ben van mening al zou een meid/vrouw naakt over straat lopen een man hoort zijn handen thuis te houden.

Je gaat ook niet in een anders man privé spullen of je steelt ook niet want dat is diefstal dan waarom wel iemand van zijn eer beroven en vervolgens de slachtoffer de schuld geven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisa69 Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen moet kunnen dragen wat hij zelf wilt en waar hij zich fijn in voelt.

Als ik een rok aan doe, dan doe ik dit omdat ik me er zelf fijn bij voel. En als mannen dan kijken, so be it. Ik vraag er echter niet om aangeraakt te worden. In tegendeel, ik hou er absoluut niet van als iemand mijn personal zone nadert. Ik ben erg gesteld op mijn meter afstand. Dit is zelfs zo als ik aan het flirten ben. Als ik niet vanzelf dichterbij kom, moeten ze ook uit de buurt blijven.

Waarom moeten het altijd de vrouwen zijn die zich aanpassen? Mannen moeten leren zich te beheersen en hun handen thuis te houden. Ik loop toch ook niet op elke man af om hem aan te raken als hij met ontbloot bovenlijf op het strand ligt?

Oud 19 maart 2010, 14:48   #4 (permalink)
Administrator
IF-Crazy

Credits: 10.025
Standaard

Ik geef jullie dames gelijk dat mensen van elkaar af moeten blijven, in jullie geval de mannen. Niemand heeft het recht aan je te zitten als je dat niet wilt...

Voor het dragen van de rokje komt als goed is binnenkort een oplossing, als ik mij goed heb laten informeren komt er ook soort van mannen jurken ofzo, net als de schotse ding, maar dan voor mannen.

Echter zijn er dames die juist door hun 'kledingstyle' de aandacht proberen te zoeken...

een bepaalde boodschap overbrengen heb je zo gedaan, ook onbewust, en als je niet aangeraakt wilt worden behoor je er ook tot zekere hoogte zo te kleden.
Het spreekt hiermee zeker niet mee dat er zomaar aan elkaar gezeten mag worden.

Als een meid/vrouw naakt over straat loopt riskeerd ze het risico opgepakt te worden door de politie wegens openbare schending (als ik mij niet vergis).

Verder als je de dief uithangt krijg je eveneens als je gesnapt wordt met de politie te maken
vissie-j is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 22 maart 2010, 07:13   #5 (permalink)
IF-Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vissie-j Bekijk bericht
Ik geef jullie dames gelijk dat mensen van elkaar af moeten blijven, in jullie geval de mannen. Niemand heeft het recht aan je te zitten als je dat niet wilt...
Ofcourse...:P Je mag gewoon niet aanraken zolang de desbetreffende persoon jouw de toestemming niet ervoor geeft.

Citaat:
Voor het dragen van de rokje komt als goed is binnenkort een oplossing, als ik mij goed heb laten informeren komt er ook soort van mannen jurken ofzo, net als de schotse ding, maar dan voor mannen.
Goh, dat kan dan nog wel eens heel spannend worden... Ik zie het al helemaal voor me mannen met een rokje

Citaat:
Echter zijn er dames die juist door hun 'kledingstyle' de aandacht proberen te zoeken...
Dat kan, maar wat leuk is trekt ook aandacht. Betekent niet raak mij aan. Er is een verschil tussen kijken en aanraken. En mannen mogen een vrouw niet ongewenst aanraken.

Citaat:
een bepaalde boodschap overbrengen heb je zo gedaan, ook onbewust, en als je niet aangeraakt wilt worden behoor je er ook tot zekere hoogte zo te kleden.
Het spreekt hiermee zeker niet mee dat er zomaar aan elkaar gezeten mag worden.
Nou mag zijn dat je in zekere hoogte behoord aan te kleden . Dat geef ik toe. Maar er zijn meiden die gewoon een bepaalde trend volgen. Kleding geeft wel degelijk een man een boodschap van kijk naar me, maar niet raak me aan ik wil dat. Dat gebeurd vaak met het manier van overkomen. En de manier van doen. En kleding is de omhulsel.

Citaat:
Als een meid/vrouw naakt over straat loopt riskeerd ze het risico opgepakt te worden door de politie wegens openbare schending (als ik mij niet vergis).
... Gaan we leuk doen? Ik bedoel bij wijze van spreken jah. Mannen moeten naar mijn mening gewoon van een vrouw afblijven wat zij ook aan heeft. Ookal is dat niks.

Citaat:
Verder als je de dief uithangt krijg je eveneens als je gesnapt wordt met de politie te maken
Tuurlijk... Diefstal is strafbaar.

Oud 26 maart 2010, 23:11   #6 (permalink)
Administrator
IF-Crazy

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanjana.88 Bekijk bericht
Ofcourse...:P Je mag gewoon niet aanraken zolang de desbetreffende persoon jouw de toestemming niet ervoor geeft.

Goh, dat kan dan nog wel eens heel spannend worden... Ik zie het al helemaal voor me mannen met een rokje

Dat kan, maar wat leuk is trekt ook aandacht. Betekent niet raak mij aan. Er is een verschil tussen kijken en aanraken. En mannen mogen een vrouw niet ongewenst aanraken.

Nou mag zijn dat je in zekere hoogte behoord aan te kleden . Dat geef ik toe. Maar er zijn meiden die gewoon een bepaalde trend volgen. Kleding geeft wel degelijk een man een boodschap van kijk naar me, maar niet raak me aan ik wil dat. Dat gebeurd vaak met het manier van overkomen. En de manier van doen. En kleding is de omhulsel.
... Gaan we leuk doen? Ik bedoel bij wijze van spreken jah. Mannen moeten naar mijn mening gewoon van een vrouw afblijven wat zij ook aan heeft. Ookal is dat niks.

Tuurlijk... Diefstal is strafbaar.
Ik ga het kort en krachtig houden... personen hebben aan te geven wat ze wel/niet acepteren. echter jij als individu hebt daarvoor zelf nog na te vechten gezien niet iedereen dat wil snappe.

voor dat rokje voor mannen zie rtl gemist een van de laatste afleveringen van ' de mening van nderland' (Of iets in die context).

mannen zijn mensen en mensen zijn soms gevoelig om mening en feiten te onderscheiden, dat wat leuk is wilt men ook kunnen aanraken. dat is ook vrouws eigen, denk maar aan schoenen en kleding dat vrouwen altijd willen kijken .
zo denken mannen ook soms over vrouws eigen lichaam als ik mijn hiuswerk goed gedaan heb, echter vergis je niet, zo is niet elke jongen/man... sommige (lees meeste) kunnen zich wel inhouden tot ze gezetteld zijn, maar dan kan de vrouw de spelbreler zijn met gevolg zichzelf gelukkig/ongelukkig te maken....

je weet je eigen geluk, je eigen keuzes moet je zelf beheren ... geef het niet zomaar weg...

even terug komend tot trenden, maak je eigen trend, trek je niks aan van de maatschappij, want maatschappij is een grote shit, en je eigen leven heb je zelf in je handen... enige die je nodig heb is de mensen die je het meest geliefd zijn en het beste met je voor hebben...

Oud 26 maart 2010, 23:16   #7 (permalink)
Administrator
IF-Crazy

Standaard

aanvullend:

ik ben leuk :P

zoals jij in je post zegt manne moeten van vrouwen afblijven zo geldt dat ook voor vrouwen... vrouwen kunnen er evengoed een potje van maken simpel weg door angst of door iets in die context als 'kind moet niet vaderloos zijn enz"

wat ik als belangrijk boodschap wil meegeven make your point impoirtant en maak het duidelijk genoeg voor je omgeving...
durf nee te gillen als je ergens niet klaar voor bent of iets niet wilt..

Oud 27 maart 2010, 18:43   #8 (permalink)
IF-Lid

Standaard

Citaat:
Ik ga het kort en krachtig houden... personen hebben aan te geven wat ze wel/niet acepteren. echter jij als individu hebt daarvoor zelf nog na te vechten gezien niet iedereen dat wil snappe.
Ik ben het eens met mensen moeten het aangeven. Sta je in je rechten en houd je je daaraan dan kunnen mensen niet/nauwelijks binnendringen. Voor je rechten moet je vechten en dat is leven. Maar het is niet alleen leven. Het is leven en laten leven.

Citaat:
voor dat rokje voor mannen zie rtl gemist een van de laatste afleveringen van ' de mening van nderland' (Of iets in die context).
Uhm, Nee bedankt...:P Ik ben niet van die geval het was grappig zo te horen.

Citaat:
mannen zijn mensen en mensen zijn soms gevoelig om mening en feiten te onderscheiden, dat wat leuk is wilt men ook kunnen aanraken. dat is ook vrouws eigen, denk maar aan schoenen en kleding dat vrouwen altijd willen kijken .
zo denken mannen ook soms over vrouws eigen lichaam als ik mijn hiuswerk goed gedaan heb, echter vergis je niet, zo is niet elke jongen/man... sommige (lees meeste) kunnen zich wel inhouden tot ze gezetteld zijn, maar dan kan de vrouw de spelbreler zijn met gevolg zichzelf gelukkig/ongelukkig te maken....
Mannen zijn mensen, maar vrouwen ook. En mannen horen lijnen te trekken. Weet jezelf in bedwang te houden. Je hebt toch hersenen? Vrouwen zijn betreft winkelen wel kijken, maar raken aan. Maar als ze een vrouw of man met een leuk overhemd zien. Of een vrouw met een rokje zie je ze dan aanraken? Ik dacht het niet. Wat iemand anders z'n eigendom is raak je niet aan. Schoenen in de winkel is nog van niemand het staat daar om iemands eigen te worden.

Citaat:
je weet je eigen geluk, je eigen keuzes moet je zelf beheren ... geef het niet zomaar weg...
Geef het zeker niet zomaar weg. Maar soms wordt het je ontnomen kijk maar naar Milly. Ik denk niet dat zij het vrijwillig heeft vrij gegeven... Of wel?

Citaat:
even terug komend tot trenden, maak je eigen trend, trek je niks aan van de maatschappij, want maatschappij is een grote shit, en je eigen leven heb je zelf in je handen... enige die je nodig heb is de mensen die je het meest geliefd zijn en het beste met je voor hebben...
Trend is er vaak om na te volgen. Anders wat maakt mode mode? Mensen vinden het fijn om soort gelijk te kleden. Val jij eruit dan voel je je apart. Je leeft in een samenleving. Mensen vinden het fijn iemand om zich heen te hebben om zijn eigen te noemen. Kijk maar naar je eigen familie, vrienden of jeevan saathi. Je hebt in leven standaard altijd wel iets nodig om een hou vast aan te hebben. En daar geld voor meeste de mode ook bij.

Oud 27 maart 2010, 18:46   #9 (permalink)
IF-Lid

Standaard

[quote=vissie-j;203205]aanvullend:

Citaat:
ik ben leuk :P

Hahahaha...:P

Citaat:
zoals jij in je post zegt manne moeten van vrouwen afblijven zo geldt dat ook voor vrouwen... vrouwen kunnen er evengoed een potje van maken simpel weg door angst of door iets in die context als 'kind moet niet vaderloos zijn enz"
Het geld zeker wederzijds. Het komt misschien nu alleen eenzijdig over. Het komt ook dat zulke zaken eerder bij vrouwen aan bod komt en niet bij mannen. Ik bedoel heb je ooit gehoord op de nieuws een man is ongewenst aangeraakt door een vrouw? Of man is verkracht door vrouw, vrouw heeft nu 10 jaren celstraf?

Citaat:
wat ik als belangrijk boodschap wil meegeven make your point impoirtant en maak het duidelijk genoeg voor je omgeving...
durf nee te gillen als je ergens niet klaar voor bent of iets niet wilt..
Sta in je rechten en wijk niet af. Hoeveel mensen ook proberen je te schudden en je uit balans proberen te krijgen. Weet wat je standpunt is en hou je eraan...

Oud 28 maart 2010, 18:34   #10 (permalink)
Administrator
IF-Addicted

Vinnie's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Credits: 36.966
Standaard

Ik ben benieuwd wat je verstaat onder "aanraken" ? Bedoel je echt zoiets als ongewenste intimiteiten of gewoon als iemand bijv. zegt dat het niet zo goed gaat dat diegene een hand op je arm/schouder legt?

Ik ben wel van mening, hoe bloot of kort, de kleding van een vrouw ook is, dit totaal geen reden mag zijn om een vrouw ongewenst aan te raken. Zoals eerder gezegd, indien een vrouw helemaal naakt zou lopen dan heeft een man nog geen recht om aan een vrouw te zitten.

Wat mij altijd verbaasd heeft, is dat als een vrouw aangerand of erger wordt, dat mensen zeggen van ja kijk naar haar kleding. Dat is 100% bullshit.
Psychologisch onderzoek heeft ook aangetoont dat de keuze van de kleding van een vrouw totaal niets te maken heeft met of een vrouw ongewenst behandelt wordt of erger.
Vinnie is offline ----------------   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten