BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV

Ga terug   IF Forum - Bollywood, India, Indiase Cultuur & Suriname > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave

Oud 12 mei 2011, 18:03   #41 (permalink)
IF-Beginner

Credits: 38.900
Standaard

nou mijn mening...
De ouders en de omgevng maken de kinderen.
Ben je gescheiden ..... zijn je ouders schoolverlaters....hossel je familie....het maakt je kinderen.
Ook de omgeving en school heeft een grote invloed.
Zonder dat je dat beseft.
De kinderen maken zelf dan keuzes (bewust of onbewust)
Maar uiteindelijk blijf het wel zo dat de opvoeding het meest bepalend is.bijv. Je als ouders altijd hebt je kinderen hebt geleerd dat ze altijd met u moeten spreken ze dan ook niet ineens met jou zullen komen omdat ze weten wat de regels zijn.
Je moet de kinderen corrigeren. En dat gebeurd niet.Ook de manier hoe je je kind opvoed.....met respect....sla je de kinderen kapot....drugs......op tijd eten....sociaal leven.....voorlezen....hygiene....alles heeft invloed
Ik denk dat de mensen omheen ook naar je achternaam vragen omdat ze willen weten uit welke familie ze komen. (nette opvoeding of niet) vroeger dacht ik ook waarom willen zeweten hoe mijn ouders heten maar nu begrijp ik het wel. En ik denk ook dat het ook te maken heeft met status.
De hindoestanen van nu zijn meer van het werken...oppas...koopwoning...vakantie...ikke ikke gezin. Huisje Boompje Beestje....en ze willen het goed doen. Ik leer mijn kinderen normen waarden....en een goedde opleiding...status....en dan maar anderen oordelen als het niet goed gaat.
Met andere woorden onze cutuur botst met het cultuur van hier......
Opvoeding ...heeft schuld.....maar je kan het ook zo zien.....een peuter die zijn handen brand zal zich ook branden de vuur zal niet wijken omdat het een peuter is......de ouders ...omgeving heeft invloed.
sholima is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 mei 2011, 22:02   #42 (permalink)
Administrator
IF-Crazy

Credits: 11.965
Standaard

@ Sholima,

je hebt een goede input...
kinderen leren van wat ze mee krijgen uit hun opvoeding, maar eenmaal in de pubertijd dan zullen ze hun eigen weg willen bepalen zoals de periode na de pubertijd.

hindustaanse mentaliteit is " wat anderen van hun zullen denken"...
deze insteek is fout, maar wel begrijpelijk gezien het verleden zo was van de hindustaan... ieder zocht het goede, maar wat is nog het goede...?

Het nederlandse mentaliteit en de hindustaanse mentaliteit botst nogal, de nederlandse kijkt eerst naar zichzelf terwijl het hindustaanse naar de omgeving kijkt, dat laatte merk ik ook in mijn eigen omgeving.

Een opleiding heeft grote invloed, elke ouder wil je het beste geven, alleen aan de scholier er het beste van te maken, dat niet alleen op school, maar ook in het normale- en bedrijfsleven.

om tot iets te komen lijkt het mij dat de nederlandse mentaliteit (ikke ikke en ikke en de rest kan stikken) soms beter uitpakt (omdat je dan voor jezelf kiest) dan het voor jezelf en anderen beter te makekn (op de een of ander manier.... ofwel jezelf te moeten passeren.....)
vissie-j is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 8 oktober 2011, 18:43   #43 (permalink)
IF-Lid

Sanjana.88's schermafbeelding

Credits: 595.225
Standaard

Nou kom ik ff na een lange tijd weer wat zeggen :P

Nou wat u zegt @sholima Klopt deels. Een opvoeding is een deel wat een kind een persoonlijkheid geeft. De rest komt van buitenaf en dat is echt de buitenwereld. Je kan een kind u leren. Heb ik ook gedaan, maar toen ik op stage ging en ik de ouderen met u aansprak heb ik 9 maanden er wel wat van gehoord. Hierdoor gaat een persoon een andere kijk hebben op het leven. Er zijn vele dingen dat niet goed of juist zijn, maar dat is net de kijk van een persoon.

De hindoestaanse cultuur kijkt meer buitenaf dan in huis. Ookal staat de huis van jezelf in brand kijken wat de buren heeft en erover praten dat is heel belangrijk. En dat vind ik wel jammer. Ik kijk naar mensen om me heen als ze mij dierbaar zijn of hulp nodig hebben. Trap je mij op je ziel dan kijk ik niet om

Dat is mijn kijk op het leven. Mensen hebben een mond om te praten. Leven doe je ook echt zelf en als je niet laat leven dan kan je niet leven Ik ben in andere woorden deels met Vissie eens
Sanjana.88 is offline ----------------   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten