Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kapser02
ik zoek de titel van de volgende film:
het gaat over een man en vrouw die getrouwd zijn, en dan na een dagje op het werk zit de vrouw in de auto ze zat te telefoneren met haar man, en toen kreeg ze een ongeluk en ze stierf.
ze had gekozen om haar hart te doneren, en dat deed ze dus bij een vrouw die het erg nodig had.
en toen werd de vrouw verliefd op die man( die man van de overleden vrouw dus)
zoiets was het, het is een beetje een oude film maar ik heb de titel ervan nodig
weet iemand het 
|
Ik ken de Bollywood-versie niet maar wel: "Return to me" (uit 2000). Ik vermoed dat ze goed gekeken naar en stiekem geleend (?) hebben uit de B. Versie. Misschien kun je via de Amerikaanse film erachter komen? Beetje googelen?
"Maak kennis met het gelukkige, succesvolle, jonge echtpaar Rueland. Bob (David 'X-Files' Duchovny) is architect, Elizabeth (Joely Richardson) een vermaard dierenarts. Geen vuiltje aan de lucht. Totdat even later Grace Biggs (Minnie Driver) in beeld komt, een bedlegerig en verzwakt meisje dat wacht op een harttransplantatie.
Al vanaf dat moment is er weinig fantasie nodig om het plot van 'Return to Me' tot het einde toe te voorspellen. De verrassing is dan ook des te aangenamer, wanneer deze gemoedelijke romantische komedie alleszins de moeite waard blijkt. Natuurlijk, Elizabeth verongelukt, Grace krijgt haar hart en Grace en Bob lopen elkaar een jaar later tegen het lijf. Maar gelukkig ging het Bonnie Hunt - die het script schreef, de film regisseerde en ook nog de zus van Grace speelt - niet om eventuele paranormale verschijnselen. Gewapend met een goed gevoel voor humor, blijft ze met beide benen op de grond staan en richt zich naast de twee hoofdpersonages op een aantal kleurrijke bijfiguren
Dat zijn natuurlijk stuk voor stuk sympathieke verschijningen, maar dat hoort bij een feel-good movie.
Zo woont en werkt Grace in het sfeervolle restaurantje van haar Ierse opa (Carroll 'Archie Bunker' O'Connor) en zijn Italiaanse kok (Robert Loggia), waar na sluitingstijd steevast gepokerd en geouwehoerd wordt. Ook het rommelige huisgezin van de zus van Grace, met een lakse James Belushi aan het roer als all-american vader, vormt een dankbare achtergrond voor komische situaties.
Minnie Driver is helemaal op haar plek, en ook de vaak juist zo uitdrukkingsloze Duchovny weet zich aardig staande te houden. Al is het plot misschien flinterdun, op de set is overduidelijk met veel plezier gewerkt. En daardoor stijgt 'Return to Me' dan ook uit boven het gros aan romantische komedies van de afgelopen tijd.