BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV

Ga terug   IF Forum - Bollywood, India, Indiase Cultuur & Suriname > Algemeen > Algemeen Forum

Bekijk resultaten enquête: Is het mogelijk?

Ja, natuurlijk 22 70,97%
Mischien wel, misschien niet (geen mening dus) 9 29,03%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave

Oud 14 oktober 2004, 16:22   #1 (permalink)
IF-Crazy

Credits: 0
Standaard Vriendschap tussen de seksen

Kunnen mannen en vrouwen echt vrienden zijn? Dat is een vraag die de mening van velen heeft geteisterd, niet alleen bij ons, maar ook in alle andere culturen om ons heen.

In veel verhaallijnen in televisieprogramma's draait het om knipperlicht relaties en vriendschappen tussen de mannelijke en vrouwelijke karakters. Het is een levensfeit dat overal ter wereld mannen en vrouwen proberen een platonische relatie met elkaar te hebben. Sommige van deze vriendschappen slagen, maar het overgrote deel niet vanwege een bepaalde factor die we de S-factor noemen. Je hoeft alleen maar mens te zijn om te weten wat de S-factor is. Natuurlijk, ik heb het over de seksfactor. De voornaamste reden waarom vriendschappen tussen mannen en vrouwen niet slagen is omdat seks vaak een rol gaat spelen.

Graven dus, in de gedachten van mannen en vrouwen. Uit een onderzoekje kwamen interessante feiten.

Over het algemeen bleek uit enkele reacties dat mannen en vrouwen echt geloven dat wij puur vrienden met elkaar kunnen zijn zonder het risico van een seksuele aantrekkelijkheid binnen die vriendschap. Maar er zijn ook cynici die van mening zijn dat mannen en vrouwen bestemd zijn om meer dan alleen vrienden te zijn.

Een reactie: "God creëerde Adam en Eva, daarom zijn mannen en vrouwen bestemd om geliefden te zijn, en niet vrienden."

Er werd ook ontdekt dat iets wat eigenlijk een duidelijke vraag is, toch een vrij grijs gebied bleek te zijn. Er is geen duidelijk antwoord op deze vraag, aangezien dat afhangt van de ervaringen van mensen met betrekking tot relaties. Niettemin is de onderliggende gedachte de angst dat een vriend op een dag in feite de grens overschrijdt. Wat ons weer laat zitten met het dilemma wat we als volgt moeten doen. Moeten we ons in deze hachelijke situatie begeven? Moeten wij ook over die zogenaamde grens stappen? Zal de vriendschap in gevaar worden gebracht of juist worden versterkt?

Een reactie: "Als je je lichamelijk tot die persoon aangetrokken voelt, kan de relatie niet platonisch zijn. Aan de andere kant, als je bereid bent die kans te nemen moet je ook bereid zijn de vriendschap te verliezen, als een relatie niet blijkt te werken."

Het schijnt ook dat op het zinnetje "we zijn alleen vrienden" vandaag de dag met twijfelachtige blikken en verdacht grijnzen door anderen wordt gereageerd. Zelfs wanneer een man en een vrouw gewoon goede vrienden zijn neigen mensen naar de veronderstelling dat er meer is dan alleen vriendschap. Zijn wij als mensen zo cynisch dat we niet geloven dat we in staat zijn een platonische relatie te kunnen hebben met iemand van het andere geslacht?

Om over na te denken
Vriendschap tussen mannen en vrouwen gaat alleen maar goed als de basisregels vanaf dag één zijn vastgesteld. Je moet beslissen wat de verwachtingen van de vriendschap zijn, van beide personen. Hierdoor is er geen plaats voor misverstanden. Jammer genoeg zijn succesvolle vriendschappen geen garantie in het leven dus maak er zoveel als je kunt het beste van. Iedere situatie zal anders zijn, afhankelijk van de betrokken personen, dus wat goed is voor de ene vriendschap hoeft niet per sé goed te zijn voor de jouwe.

Nog enkele slotwoorden als adviesje:
Als de S-factor stieken de vriendschap binnen sluipt? Rennen!
Nikki Satisfashion is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 oktober 2004, 16:25   #2 (permalink)
IF-Lid

Standaard

Ik kan wel met een meisje gewoon vrienden zijn. Je hebt wel vaak dat als je op één meisje verliefd bent dat alle andere meisjes niet meer in the picture zijn, althans op die manier :)

QUOTE(Baloe)
Citaat:
Man drinkt eigen plas
:lol:
MiKe is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 oktober 2004, 17:01   #3 (permalink)
IF-Crazy

Standaard

Het is niet met iedereen mogelijk, maar het is wel mogelijk. Voor de rest geldt: hoe staan beide partijen er tegen over en wat ze van de vriendschap verwachten.

Oud 14 oktober 2004, 18:15   #4 (permalink)
IF-Lid

Stuur een bericht via MSN naar Akshaye
Standaard

Als je de testosteronproductie weet te stoppen kom je een heel eind denk ik.
Akshaye is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 oktober 2004, 18:46   #5 (permalink)
IF-Addicted

Stuur een bericht via ICQ naar Kailaash
Standaard

Echt zo stom als mensen altijd van alles insinueren als een jongen en ene meisje vriendjes zijn. Vreindschap heeft nik met geslacht te maken, dus er i snik dat vreindschap tussen m en v belemmert.
Kailaash is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 oktober 2004, 19:03   #6 (permalink)
IF-Beginner

Standaard

Voor een meisje is het moeilijker deze te handhaven, de omgeving reageert niet prettig en als je een vriend hebt stelt hij het ook niet altijd op prijs.
het kan wel alleen de omgeving heeft er meer problemen mee dan de betrokkenen, denk ik dan maar.
Twinkle is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 oktober 2004, 19:11   #7 (permalink)
IF-Crazy

Standaard Re: Vriendschap tussen de seksen

Citaat:
Originally posted by Nikki: Queen of Dreams
Kunnen mannen en vrouwen echt vrienden zijn? Dat is een vraag die de mening van velen heeft geteisterd, niet alleen bij ons, maar ook in alle andere culturen om ons heen. *
Echte vriendschap kent geen grenzen.
Ik heb enkele goede vrienden, waarvan er 2 mannelijke zijn.
Zolang je niet meer gaat verwachten ervan, dus inderdaad vanaf dag één duidelijk zijn. Vriendschap of meer?

Oud 14 oktober 2004, 19:41   #8 (permalink)
IF-Beginner

Standaard Re: Vriendschap tussen de seksen

Citaat:
Originally posted by §öñªyñâ+-->
QUOTE(§öñªyñâ)
Citaat:
Mileena is offline ----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 oktober 2004, 20:50   #9 (permalink)
Anonymous
Guest

Credits: 0 [Check]
Standaard

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een jongen vrienden met me wilde zijn.
----------------   Met citaat antwoorden

Oud 14 oktober 2004, 23:29   #10 (permalink)
IF-Addicted

Stuur een bericht via MSN naar Anil Patandin
Standaard

Ja en nee...

Mijn eigenondervinding is ja en nee.
Een gewone vriendschap ja...

En bij een wat intiemere/intensere vriendschap (vriendschap +), nee.
In "mijn" gevallen kwamen er nl. ook vaak gevoelens bij in het spel, hetzij van haar of van mij...en ook in sommige gevallen van beiden.
In het laatste geval heeft de natuur...natuur kunnen zijn.
Anil Patandin is offline ----------------   Met citaat antwoorden
Antwoord

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten